ROZHOVOR: Srdcom meníme neživé na živé. Srdcom žijeme, milujeme, sme
Roky v dianí, roky spoznávania i udávania trendov, roky inšpirovania zákazníkov produktmi, ktoré očaria, oslovia, dotvoria štýl. Majiteľka klenotníctva Sheron Helena Krasňanská je dámou, ktorá presne vie, čo chce.
Vianočné sviatky sú aktuálne poznačené množstvom opatrení, ktoré súvisia s celosvetovou pandémiou koronavírusu. Spoločnosť Sheron je roky známa tým, že sa o svojich minulých i terajších zákazníkov zaujíma. Čo by ste im okrem pokojného prežitia Vianoc zaželali?
Určite v prvom rade zdravie. Slovíčko, ktoré je dnes najčastejšie skloňované a každý z nás si čoraz viac uvedomuje jeho hodnotu.
Duch vianočných sviatkov je neodmysliteľne spojený s vierou, nádejou a láskou – nech naplní naše srdcia a dá nám veľa síl a odhodlania pre nový začiatok a život v novom nasadení.
Prajem vám k tomu veľa elánu a energie s úsmevom na tvári, pretože s úsmevom je všetko krajšie.
Blíži sa záver roka. Dve dvadsiatky ľudstvu ako takému vo všeobecnosti príliš nepriali. Na druhej strane dali ostatné mesiace mnohým z nás priestor mať iný pohľad na každodenný život, zamyslenie sa, možno prehodnotenie toho, ako sme žili doposiaľ. Ako je to u vás?
Všetci sme boli nútení sa zastaviť a premýšľať. Nič nie je také, ako sa na prvý pohľad javí a čo nás nezabije, to nás posilní. Sme stále v procese a očakávaní ako sa bude situácia vyvíjať.
A keďže aj v negatívnych situáciách verím, že sa dá nájsť aj to pozitívne, tak ideme ďalej s väčšou empatiou, ľudskosťou a novým pohľadom na každodennú realitu.
Sheron oslavuje v 2021 už tridsiaty rok pôsobnosti. Je teda čas i priestor na komplexnejšie hodnotenie. Aký je pohľad späť optikou majiteľa spoločnosti?
Je to cesta, ktorá stále pokračuje. Prešli sme si rôznymi situáciami, ktoré boli úspešné, iné zasa zložitejšie. V konečnom dôsledku to hodnotím pozitívne, pretože stále sme tu a máme postavenie, ktoré hovorí za nás.
Na druhej strane sa teším, že je o naše služby a produkty stále záujem a to mi dáva silu a zmysel pokračovať. Veď čo je krajšie, ako si robiť navzájom radosť. Na našich klientoch je možné vidieť ako im šperky a hodinky dávajú radosť, je to emócia, ktorá sa nedá skryť a som za to nesmierne vďačná.
Spoločnosť sa pôvodne volala Art Juwel. V roku 1999 sa ale premenovala.
Čo vás viedlo k zmene názvu, odkiaľ prišla inšpirácia?
Túto otázku som dostala nespočetne veľa a priznám sa, že mi vždy vyčaruje úsmev na tvári. Bolo v podstate dávno. V čase, keď novovzniknuté predajne používali v názve slovíčko Art alebo Juwel. Chceli sme sa odlíšiť a posunúť.
A odkiaľ prišla inšpirácia? Boli sme s manželom na dovolenke a cielene premýšľali o novom názve. Prišlo mnoho nápadov, veľa aj bláznivých a vymyslených skomolenín. Šli sme podľa abecedy a keď sme sa dostali k písmenu „S“, tak mi sucho napadlo STORE. A v tom manžel vyhŕkol SHERON Store. A názov bol na svete.
NEPREHLIADNITE: Vaše objednávky a želania vybavíme online, tovar zašleme kuriérom
Atribúty ako kvalita, spoľahlivosť, ústretovosť, ale aj luxus, módne trendy či tradičný remeselnícky prístup k hodinkám, šperkom, či iným doplnkom sú dnes zasadené do istej príbehovosti.
Dnes za každým výrobkom, ktorý Sheron zákazníkom ponúka, je pútavá línia presahujúca do histórie, navyše poukazujúca na poctivú prácu našich predkov, jednotlivé značky pravidelne čerpajú inšpiráciu z bežného života, prírody i skúsenosti, čo všetkým naokolo pri stretnutí so šperkom či hodinkami spôsobuje doslova až katarzné prežívanie.
Je vôbec možné vypichnúť jeden atribút, ktorým sa jednoznačne zadefinuje, čím je spoločnosť Sheron dnes?
Pekne ste to povedali a úplne presne vystihli hodnoty Sheronu.
A jeden atribút? Myslím, že SRDCE.
Srdce bolo a je našou súčasťou. Dáva život aj neživým veciam. V žiadnom kuse majstrovských hodiniek by nebol život, ak by v ich srdci nebil prepracovaný kaliber a v žiadnom šperku by nebola iskra, ak by nepotešila srdce jeho majiteľa.
Za roky pôsobenia v tomto obore vám rukami prešlo mnoho produktov prestížnych svetových značiek. Je pre vás niektorá až tak obľúbená, že si neviete predstaviť neponúkať ju zákazníkom?
Spolupracovali sme s viacerými značkami, bolo ich skutočne veľa. Vychádzali sme zo záujmu a spätnej väzby nášho klienta. Každé obdobie malo svoj význam.
Priznám sa, takto som o tom nikdy nepremýšľala. Každá značka je v niečom výnimočná a má svoje opodstatnenie. Rolex je nepochybne top.
A pre mňa osobne? Myslím, že Chopard.
Keď som ho po prvý raz zaregistrovala na výstave Basel World, zostala som nemo stáť. Ako by som sa znovu vrátila do detských čias. Prišiel mi nesmierne hravý. Jeho ikonické HAPPY HEARTS ma od prvého momentu chytili za srdce.
HAPPY HEARTS GRABBED MY HEART. Tak sa aj začala naša spolupráca a trvá dodnes.